Vairākiem SIA “Rīgas ūdens” klientiem piestādīti apjomīgi rēķini par lietus notekūdeņu sistēmas lietošanu teju divu gadu ilgā periodā, turklāt to apmaksai dota nedēļa laika.
Viena no “Rīgas ūdens” klientēm Liene Miķe, kura saņēmusi rēķinu 1053 eiro apmērā, pastāstīja, ka rēķinu saņēmusi 18. janvārī, bet tā apmaksas termiņš noteikts 25. janvāris. “Sazvanot uzņēmumu, mums paskaidroja, ka apmaksa jāveic par lietus notekūdens centralizētās sistēmas lietošanu kopš 2016. gada 1. aprīļa, taču divu gadu laikā šī ir pirmā informācija par šādu jaunu maksājumu,” sacīja iedzīvotāja.
Viņa norāda, ka ik mēnesi veic komunālos maksājumus “Rīgas ūdenim” un regulāri sazinās ar tā pārstāvjiem, taču neviens ne reizi neko nav minējis par šāda nodokļa maksāšanu un arī rēķinos tas uzrādījies nav.
Uzņēmums norādījis, ka nauda piedzīta, balstoties uz 2016. gada 22. martā apstiprinātajiem noteikumiem par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu un lietošanu, kuri paredz, ka no 2016. gada aprīļa jāveic samaksa par notekūdeņu novadīšanu centralizētajā kanalizācijas sistēmā.
Taču tas neizskaidro rēķina kavēšanos un tā izsūtīšanu vien šogad, norādīja Miķe. “Es saprastu, ja rēķins par 2016. gadu tiktu atsūtīts 2017. gada laikā, jo droši vien vajadzīgs aprēķināt nokrišņu daudzumu vai ko citu, taču pērn nekādu ziņu nesaņēmām un pēkšņi viņi dod nedēļu laika, lai viss tiktu samaksāts,” norāda iedzīvotāja. Turklāt, rēķinā esot norādīts, ka uzņēmums vēl tikai grasās veikt īpašuma apsekošanu, lai noteiktu notekas koeficientu pēc kura veic maksas aprēķinu, tad attiecīgi tikšot veikta rēķina korekcija.
Miķe arī neslēpj neizpratni par to, kāpēc rēķins ir tik liels, jo viņu īpašumā notekūdens ienāk tikai no trotuāra puses, bet viss pārējais sasūcoties piemājas teritorijā esošajā 3000 kvadrātmetrus lielajā zemes gabalā.
Konkrētās ēkas iedzīvotājus visvairāk pārsteidzis tas, ka rēķins piestādīts pēc vairāk nekā pusotra gada. 20 mēnešu laikā neviens no uzņēmuma pārstāvjiem teritoriju neesot apsekojis, lai noteiktu iepriekš minēto koeficientu, kā arī rēķinā netiekot norādīts, kā veidojusies samaksas summa.
“Rīgas ūdens” pārstāvis Artūrs Mucenieks apstiprināja, ka šāda veida rēķini iedzīvotājiem ir izsūtīti, taču sīkāku situācijas izklāstu solīja sniegt nākamnedēļ.